Ik noem mezelf een filosofe

maar eigenlijk ben ik gewoon een fantast.

 

Een beeld dat vooraf gaat,

 

een toekomst die aangekondigd wordt.

 

 

 

Hier, een toverstaf

en als ge uw rol niet speelt

sla ik er u mee.

 

 

Zwarte humor,

Zwarte humor, toegankelijk voor negers.

 

 

Ik steek het op de kerk. Het is daar dat ik hoorde dat via de wijn de verlossing volgt. Iets waar ik eerlijk gezegd wel in wil geloven. Als en slechts als “de wijn” een metafoor is. Extrapoleerbaar, volgens de waarden die Ik hanteer.

 

Goede middag rare schoonheid, wat doen nog? Ik laat alles vallen, terwijl ik me klaarmaak en antwoord: “Darkness is on its way”.

De droom – de reis – de kamer – de terugreis – het verlies – de wandeling – het verlies- de tocht – de terugtocht – de pijn – het samen – het alleen: lastig hoor, schrijver te willen zijn.

 

 

                                                                                                                                                                                         

En wat hebben we geleerd, kinderen?

Oprechtheid trekt advertisment aan.

 

Q: waarom zijn er zo weinig goede spannende films?

A: omdat onze generatie de werkelijkheid niet verkoopt.

We leven hier en nu.

En daar vinden we de oplossingen wel.

 

Waarom er zo weinig vrouwelijke filosofen zijn?

Maak één fout en voor de mannelijke wereld zijt ge een hoer.

 

SPAM:

een boodschap die een menigte niet wil horen

in een wereld waarin macht in staat is om de menigte te vormen en de boodschapper te verbannen.

 

hebben we,

zolang iedereen de mogelijkheid heeft om te leren decoderen,

er dan helemaal geen baat bij om gecodeerd te werk te gaan?

 

Ik probeer gewoon mee te gaan met mijn tijd.

Waanzin zonder diagnose en voorgeschreven pillen,

dat is volgens mij het hedendaags Latijn.

 

Zo te zien nog niet veel bijgeleerd vandaag.

En ziedaar:

de grenzen van de artistieke vrijheid.

 

De maat van het goede is volgens mij:

Zelfbescherming

vanuit het besef dat “zelf”

een schakel is tussen verleden en toekomst.

 

De goden fluisteren het me toe.

 

Ze spreken tot me via de stem van de liefde.

 

 

Volgens mij hoeven we het niet eens te zijn

de sterkste overwint.

 

 

TAG:

als onrecht wet wordt, wordt verzet een plicht.

Leave a Reply

